Förstår mig inte på vissa människor!

Jag förstår mig inte på dessa ungdomar som tror att livet går som på räkmacka och Att man får allt man ber om. Nej livet är inte så enkelt, jag tycker att det är respektlöst att sitta och påstå nått liknande. Vissa har det faktiskt inte så jävla enkalt som andra. Jag förstår inte hur man kan sitta och säga ba " men vaaa får du så lite i månadspeng" eller "Meh, jag brukar be mina föräldrar om en pengar hela tiden" blablabla.. Vissa föräldrar har inte den möjligheten att kunna ge sina barn allt dom ber om. Jag tycker även inte att det är en bra uppfostran heller. Det är skillnad om han är två föräldrar med ett barn och kan stå för olika saker än att vara ensamstående för två barn och båda barnen är lika krävande. Jag drar bara paralleller till mig själv. Min pappa är ensamstående med mig och min bror och han har verkligen inte möjlighet att köpa massa saker till oss hela tiden. Han krigar för att vi ska ha det bra och för att allt ska gå runt, han jobbar arslet av sig. Det finns tillochmed vissa föräldrar runt om i sverige/ världen som kämpar med att hitta ett jobb för att ens få mat på bordet. Men det är ju klart dom personerna glöms bort. för just nu kretsar allt kring rikemansbarnen. Det barn som får allt dom pekar på och får dom inte det blir dom sura och ledsna så att dom får det i vilket fall som helst.
Jag skulle inte ens klara av att tjata mig till nått och sedan inprincip se pappas tankar och man ser i hans ögon
 " Jag har inte råd". Jag skulle inte kunna ta emot det, med själva tanken av att jag tjatat mig till det, då är jag inte ens förtjänt att få det. Jag blir ledsen när jag får saker som jag inte tycker att jag förtjänar, för att jag inte vill att nån ska lägga ner sin tid för att förgylla min tid etc. Jag mår dåligt varje gång jag kommer till pappa och ber om pengar.
Men vad vissa människor inte förstår är att jag mår dåligt när man tror att alla har det så lätt som dom. jag blir lixom besviken på samhället att vissa inte är medvetna om hur det är att leva såhär under vissa omständigheter.
Vissa tror att det är en självklarhet att leva så enkelt.


Kommentarer
Hannah Melin

Mycket bra skrivet linda! Moget sagt! <3

2012-03-22 @ 18:19:15
URL: http://haanahmelin.blogg.se/
jjjjjjj

äru såsse elr

2012-03-30 @ 20:16:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linda Karlsson

Linda heter jag, 20 år och bor i Stockholm.

RSS 2.0