2 Gymnastikdagar avklarade

Japp, det är jobbigt att vara ledare för ett gäng små gymnaster. Barnen är mellan 6 och 10 år och har mycket energi. Men dom är hur underbara som helst och riktigt roliga att ha. Det är faktiskt inte bara dom som lär sig nya saker varje dag, utan även jag. Eftersom att jag inte är gymnast från grund och botten utan jag är gammal cheerleader så har jag inte fått lära mig det rätta teknikerna. Men idag fick jag äntligen lära mig hur ma gör en riktigt rondat, hur man sätter händerna och varför. Innan har jag bara kört och inte tänkt alls.
Vi har även kört en del flickisar med barnen idag och det klarade dom riktigt bra tycker jag. och det är riktigt kul att se barnen utvecklas på så kort tid. Från att säga "Jag kommer aldrig att kunna" till att faktiskt kunna helt själv..
Nu sitter jag och lägger upp schemat för morgondagen då barnen ska få testa på lite cheerleading och annat kul, när jag är klar med det ska jag faktiskt gå och lägga mig!

puss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linda Karlsson

Linda heter jag, 20 år och bor i Stockholm.

RSS 2.0