Ett år skadefri. Tiden läker såren, men endast de synliga.

Ja, nu har jag varit skade fri i ett år. Som alla kanske inte vet så har jag haft självskadebeteende som jag hann hindra innan det gick alldeles för långt. Ärren bleknar.. men betyder det att anledningen och tankarna bleknar? nej inte i alla situationer, inte i min iaf.. Jag levde i min egna värld och sket i vad alla sa för dom fattade ändå inte. Jag tänker på det varje dag, och relaterar allt jag gör till vrf jag gjorde som jag gjorde. Nu idag kan jag känna, "fan vad sysslade jag med" men Då tänkte jag "..." ingenting med andra ord. Jag blev frustrerad och gjorde mig ovän med många av mina vänner som sa "men det är bara att sluta, det kan ju inte vara så svårt" eller "du söker bara uppmärksamhet"..  Svaret är nej,, Det va ett rent helvete att ta sig igenom och försöka sluta, det gällde att hitta en annan sorts metod att ta ut min ilska på. Men det va skit svårt, för jag tänkte alltid " Vad ska jag göra om jag vill få ut min ilska och ångest?" det fanns inget annat sätt för mig. Och nej jag sökte inte uppmärksamhet, för nu idag vill jag få bort ärren helt. Jag kan inte säga att jag skäms men jag ångrar det som fan..

Nu idag är jag helt fri från skiten, men jag lever ju fortfarande med ärren och blir påminnd varje dag.


För ett år sen..Trodde inte att det fanns något slut.




But here I am.. Ett år senare och jag lyckades, Tack vare all hjälp!





Fyra bilder visar skillnad på Ett år!







Älskar alla er som stöttat mig när jag hade det som svårast och kärlek till alla er som inte gav upp. <3
Puss!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linda Karlsson

Linda heter jag, 20 år och bor i Stockholm.

RSS 2.0